poniedziałek, 30 czerwca 2014

Forma 3.0

Witam. Jak zapewne wszyscy wiedzą sprawność fizyczna ma spore znaczenie w sztuce przetrwania. Daje dodatkowo pewien komfort ponieważ wiemy, że jesteśmy dobrze przygotowani do wysiłku jaki nas czeka aby przetrwać, czy to wspinaczka, długa wędrówka czy nawet walka. Dodatkowo będąc w dobrej formie jesteśmy zdrowsi, lepiej wyglądamy, no i każdy jeszcze może sobie dodać kilka zalet. Po prostu jesteśmy szczęśliwsi każdego dnia. Dlatego o formę warto zadbać już dziś. Nie ważne czy jesteś kobietą czy mężczyzną możesz poświęcić chwilę każdego dnia dla siebie aby czuć się lepiej.

Ja zająłem się treningiem jakiś czas temu i w miarę upływu czasu zdobywałem więcej wiedzy na ten temat, później dołożyłem jeszcze odpowiednią dietę no i jakoś idzie. Ostatnio jednak mój kolega (pozdrawiam Romana jeśli czytasz ;) ) zainteresował mnie tematem podświadomości a dokładnie tym jak ona wpływa na nasze życie mimo, iż często nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy. Postanowiłem więc połączyć te dwie sprawy i stworzyłem eksperymentalny projekt jakim jest Forma 3.0

Na czym to polega? Od razu powiem, że wymaga to wiele wyrzeczeń, nawet całkowitej zmiany swojego dotychczasowego życia. No więc jest to przedsięwzięcie dla naprawdę ambitnych osób ale wydaje mi się, że się opłaca bo gwarantuję, że po naprawdę niedługim czasie poczujesz się bardziej szczęśliwy. A efekty? Przyjdą szybciej niż się spodziewasz.

Cały projekt Forma 3.0 opiera się na takim schemacie

Forma 3.0 składa się z diety, treningu oraz podświadomości. Są to trzy składowe aby osiągnąć wymarzoną formę. Jak? Już wyjaśniam. Każde z osobna nic nie zdziałają. Taka prawda niestety. Nie wystarczy zastosować kolejnej "super diety" aby osiągnąć sukces niezależnie od tego jakie są Twoje cele. Tak samo trening. Bez odpowiedniej diety nie jest nic wart. Porównałbym to do dania. Dieta jest jak składniki które do jego przyrządzenia użyjemy. Trening jest jak sposób przyrządzenia. W zależności od tego co chcemy ugotować wybierzemy odpowiednie składniki i odpowiedni przepis. O smaczności decydują jednak przyprawy. Taki przyprawami jest u nas podświadomość. To ona dopełnia naszą Formę 3.0


Dieta
Zależy od tego czy chcemy zrzucić kilka kilogramów, zbudować masę, wyrzeźbić mięśnie czy zachować dotychczasową sylwetkę. Jest ważnym składnikiem Formy 3.0 ponieważ to ona decyduje o jej efektywności. Jest baza na której zbudujemy tą formę.

Trening
Podobnie jak dieta jest subiektywnym składnikiem Formy 3.0 i zależy od naszych celów oraz predyspozycji. Trening i dietę dobiera się indywidualnie. Ciężko mi tu jeszcze napisać coś więcej ogólnie dla wszystkich. Są to bowiem obszerniejsze tematy na osobne posty. Myślę, że jeśli będzie zainteresowanie na ich rozwinięcie to zajmę się tą sprawą.

Podświadomość
O ile większość słyszało o tym, że jeśli chcemy zbudować dobrą formę potrzebny jest trening i dieta to zapewne nie wielu widziało, że równie ważna jest tu podświadomość. To właśnie ona jest kluczowym elementem Formy 3.0 Co kryje się więc pod tą nazwą? Mam tu na myśli głównie pozytywne myślenie, obserwacje swojego ciała, dostrzeganie zmian nawet niewielkich, skupianie się na pozytywnych aspektach i akceptacje samego siebie, swojego wyglądu. Podobnie jak dieta i trening, ćwiczenia naszej podświadomości powinny wpisać się w naszą codzienność. Warto przed snem stanąć przed lustrem, popatrzyć na siebie i pomyśleć: "Mój trening przynosi efekty, czuję się świetnie, jestem zwycięzcą, mam mniejszy brzuszek, podobam się innym i sobie" czy cokolwiek innego, w zależności od Twoich celów. Nigdy jednak nie myśl o tym co jeszcze Ci nie wyszło. Nigdy nie myśl: "Ee ale jestem gruby, tu mam jeszcze tyle tłuszczu, jestem brzydki, mam małe mięśnie, jestem słaby, nigdy nie będę jak inni, nikomu się nie podobam". Musisz myśleć pozytywnie i wierzyć w to co myślisz. Jeśli uwierzysz, że coś jest to stanie się to prawdą. Działa to także w drugą stronę więc dlatego nie możesz myśleć o sobie źle. Ponadto warto wyobrażać sobie siebie w wymarzonej formie. Zapewne słyszałeś (szczególnie dziewczyny) o tym, że mięśnie (i nie tylko ;) ) rosną jak się na nie patrzysz. To prawda. Dlatego można stojąc przed lustrem obserwować swoje ciało i napinać mięśnie. Wszystko to sprawia, że nasz trening i dieta będą jeszcze bardziej skuteczne.

Forma 3.0 jest jeszcze moim eksperymentalnym projektem ale opiera się na pewnych niepodważalnych kanonach które są tylko ujęte w całość. Takie połączenie gwarantuje niewątpliwie lepsze efekty i tylko stosowanie wszystkich trzech składników Formy 3.0 pozwoli na rozwinięcie w pełni możliwości naszego ciała. Śmiało już dziś warto wziąć swój los w swoje ręce.

Zapraszam do komentowania a także odwiedzin na facebook'owym profilu Survival-Tomcz Blog oraz poszukaj mnie na YouTube. W razie pytań lub próśb pisz w komentarzach albo na maila: stomcz@gmail.com
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz