czwartek, 25 października 2012

Misja bloga

Wychodząc naprzeciw licznym zapytaniom na temat celu mojego bloga. Dlaczego go piszę? Po co? Co mnie do tego skłoniło oraz tym podobne. No więc cytując "pokazuję i objaśniam".

Pytanie 1: Co skłoniło mnie do napisania tego bloga? Nie od  dziś interesuję się "czymś takim" jak survival. Uważam, że jest to bardzo ciekawe a i pomocne. Nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji się znajdę. Moją wiedzę zdobytą dzięki zainteresowaniu survivalem będę mógł wykorzystać np. w przypadku zagubienia się, wojny, wypadku... Oczywiście to już są nieprzewidziane sytuacje a survival pomaga mi na co dzień. Sporo czytałem o tym także i na innych blogach jednak nie znalazłem na żadnym tego czego oczekiwałem. Dlatego postanowiłem stworzyć swojego, z moją wizją i takiego którego ja chciałbym czytać.
Pytanie 2. Dlaczego właśnie survival?
Jak już mówiłem. To moja pasja a wiąże się to także z tym, że kiedyś dzięki temu będę mógł uratować swoje lub cudze życie. Odpowiadając na pytanie, dlaczego survival, mogę odpowiedzieć również pytaniem. A dlaczego nie?
Pytanie 3. Po co pisze bloga? Piszę go dlatego, że sam czerpię z tego korzyści. Pisząc go korzystam z wielu materiałów. Niektóre z tych rzeczy już się kiedyś dowiedziałem, niektóre już znałem, niektóre stosowałem, niektóre sam wymyśliłem lub dopracowałem ale czytam o tym jeszcze raz. Lepiej to zapamiętuję, bardziej rozumiem oraz dowiaduję się wiele nowych, ciekawych rzeczy. Dzięki temu uczę się tego i być może w przyszłości kiedyś wykorzystam. Pisząc jednak tego bloga liczę na to, że ktoś nawet od niechcenia, nawet tylko po to by się pośmiać przeczyta to. I gdyby kiedykolwiek znalazł się w sytuacji gdzie będzie musiał zastosować którąś z opisanych przeze mnie metod to przypomni sobie "Aha. Ja o tym czytałem. Tak. Tomczyszyn pisał o tym na swoim blogu. No to ciekawe czy to prawda. Trzeba sprawdzić a nóż może się uda." i dzięki temu pomoże sobie lub innym to moja misja zostanie spełniona. Ja nie twierdzę, że samy by na to nie wpadł. Nie. Ja mówię, na  pewno by na to wpadł bo człowiek to sprytna i inteligentna bestia. Ale kiedy? Czy by nie spanikował? Czy nie byłoby już za późno? Tego nie wiem. Ale jeśli przeczytanie mojego bloga pomogło komuś w uratowaniu ludzkiego życia to najważniejsze i to znaczy, że mogę być z siebie dumny iż przyczyniłem się do zwiększenia czyjejś wiedzy.
Pytanie 4. Czy należę do jakiejś organizacji o podobnej tematyce np. ZHP? Nie. Powiedziałbym, że niestety nie ale jednak może i stety. Bardzo szanuję i podziwiam harcerzy ale nigdy nim nie byłem. Mógłbym nazwać się "samotnym harcerzem" lecz chyba jedno zaprzecza drugiemu. Nie miał też okazji zetknąć się z innymi podobnymi towarzystwami więc do innych także nie należę.
Pytanie 5. Czym jest dla mnie survival? Pomocą, sposobem na życie, hobby - może tak bym to ujął.

Na ten czas nie pamiętam więcej pytań ani też nie przychodzą mi inne do głowy na które mógłbym odpowiedzieć. Jeśli jednak macie jakieś pytanie lub chcielibyście się czegoś dowiedzieć to śmiało możecie pytać. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie z nich. Chętnie także przyjmę pomysły na kolejne posty. Pozdrawiam wszystkich czytelników :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz