środa, 27 lutego 2013

Szkółka roślin - sadzimy iglaki

Witam. Około miesiąca temu wybrałem się do lasu i pozbierałem szyszki z sosen i świerków. Szyszki nie były jeszcze otwarte więc włożyłem je do papierowej torebki i szus na grzejnik. Już następnego dnia nasiona pięknie mi się wysypały. Skoczyłem więc szybko do najbliższego sklepu i zakupiłem najzwyklejszą ziemię ogrodniczą. Po napełnieniu doniczek wysypałem dość gęsto nasionka i przykryłem je cienką powierzchnią ziemi. Po tygodniu zaczęły mi kiełkować. Ostatnia roślinka wykiełkowała po około dwóch tygodniach. Od czasu kiedy wykiełkowały minęło trochę ponad dwa tygodnie i oto mam takie drzewka.
Poniżej dwa zdjęcia sosen:

Kilka świerków:
Rzut oka na całość:
W czwartej doniczce (ta po prawej) znajduje się jeden modrzew. Niestety tylko jeden wykiełkował ale też i dużo nasion nie miałem. Po kilku latach spokojnie można będzie je wysadzić do lasu ;) Będę próbował wysiewać także drzewa liściaste lecz najpierw muszę zapolować na ich nasiona. Pozdrawiam i zachęcam do zalesiania nieużytków. Czołem :)





2 komentarze:

  1. Sztuka survivalu part I
    Jak upolować królika??
    1. Zaczaić się w krzakach
    2. Wydawać jednostajny odgłos marchewki.

    OdpowiedzUsuń