sobota, 16 marca 2013

Książki cz. 1

Witam. Dzisiaj zaprezentuję jedną z książek Bear'a Grylls'a. Mianowicie jest to "Szkoła przetrwania. Kultowy poradnik survivalowy". Tytuł chyba wszystko wyjaśnia. Piszę o niej nie bezpodstawnie. Jest to bowiem pierwszy poradnik survivalowy jaki przeczytałem. Jest dość łatwy w zrozumieniu. Zawiera wiele podstawowych informacji i technik. Zaletą niewątpliwie jest to, że jest dość przejrzysty, zawiera sporo zdjęć i obrazków. Osobiście spodobały mi się także "Opowieści przy ognisku". Są to krótkie historie po każdym rozdziale. Fajna książka dla harcerzy, turystów czy survivalowców a także dla każdego kto chce ją przeczytać :) Nie wiem jak inni ale ja nie polecałbym tej książki kompletnie "zielonym" lub ludziom którzy chcieliby bezmyślnie stosować to co w niej opisano. Jako tako nie mam jednak żadnych zastrzeżeń do tegoż poradnika. Książka zawiera: Rozdział 1 - Sprzęt, Rozdział 2 - Niezbędna narzędzia, Rozdział 3 - Sztuka obozowania, Rozdział 4 - Ognisko, Rozdział 5 - Kuchnia obozowa, Rozdział 6 - Życie blisko natury, Rozdział 7 - Tajniki nawigacji, Rozdział 8 - Obserwacja przyrody, Rozdział 9 - Pierwsza pomoc w warunkach polowych, Rozdział 10 - W zdrowym ciele zdrowy duch. Warto zajrzeć także na sam koniec książki gdzie znajdziemy Od autora. Jest to kilka naprawdę mądrych słów. Książka kosztuje w księgarni 40zł ale można także odwiedzić bibliotekę. Myślę, że można będzie tam znaleźć tą książkę. Warto poświęcić chwilę czasu aby ją przeczytać. Kiedyś na pewno nam się to przyda. "Wszystko co w życiu cenne, jest wynikiem właśnie takiego sięgania dalej, wychodzenia poza strefę, w której czujemy się bezpiecznie- innymi słowy, jest wynikiem podjęcia ryzyka i próby realizacji własnych marzeń - pomimo kosztów; kochania - pomimo bólu; nadziei - pomimo wątpliwości; i prowadzenia odważnego życia - pomimo strachu. Najważniejsze czego się nauczyłem to fakt, że razem jesteśmy silniejsi."

2 komentarze:

  1. No to jeszcze konkursik w którym będzie można wygrać tą książkę z twoim autografem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bomba i myślałem nad konkursem ale tak jakby przydałby się sponsor ;) Jeśli ktoś chciałby zostać to Jego reklama z miłą chęcią pojawi się na tym blogu. Miejsce już jest u góry na lewym pasku :D

      Usuń