sobota, 9 marca 2013

W odpowiedzi na wiosnę :)

Witam wszystkich bardzo serdecznie. W końcu czas opublikować fotki wysłane przez Paulinę (Jej zdjęcia pojawiły się już wcześniej na blogu) w odpowiedzi na posta o poszukiwaniu oznak wiosny. Oto kilka z nich:


Wcześnie kwitnący zawilec (zdjęcie powyżej) jak przyznaje Paulina pojawił się w Jej ogrodzie przypadkiem. Został przywieziony wraz z korą i zadomowił się na dobre. Dowiedziałem się jednak, że szybko stał się wiosenną ozdobą ogrodu Pauliny. W Polsce gatunek ten znajduje się pod ochroną dlatego Paulina mówi, że najbardziej podobają Jej się zawilce w swoim naturalnym środowisku kiedy tworzą wielkie dywany w lasie.

Paulina wysyła nam też zdjęcia kwitnącego drzewka nektarynki (u góry oraz po prawej). Do tej pory myślałem, że owoce te nie są uprawiane w naszym klimacie jednak się myliłem. Jak widać człowiek uczy się całe życie :) Do niedawna myślałem podobnie o arbuzach jednak odkryłem kilka polskich odmian i spróbowałem ich uprawy. Jak na pierwszy raz nie było najgorzej ;) Wracając jednak do sedna sprawy na zdjęciu Pauliny widzimy piękne kwiaty tego drzewa oraz opuszczające się listki.

Oraz specjalnie dla Sylwii wrzucam także krokusy przysłane przez Paulinę :)


Na koniec chciałbym podziękować Paulinie za wysłanie zdjęć, poświęcony czas i zgodę na publikacje. Dziękuję :)

1 komentarz: