czwartek, 25 kwietnia 2013

Ptaki - Drozd


No to tak na początku wypadałoby się przedstawić, jestem współprowadzącą tegoż bloga nazywam się Paulina (Paula) i jak Sebastian wcześniej wspominał autorką niektórych zdjęć. 
Zostałam poproszona o współpracę nad działem "ptaki" a że dużo zdjęć posiadam z tej tematyki to chętnie przyjęłam tą posadę.
Dość o mnie dzisiaj. Przestawiam Wam Pana drozda.







Jest to ptak wędrowny, podróżuje, jak wiele z nas po Europie jak i po Afryce oraz Bliskim Wschodzie. Jego imię, a raczej nazwa philomelos zaczerpnięta została z mitologi od philo "kochać"  oraz melos "śpiew".  Długość jego ciała wynosi 20cm jest to ptak stosunkowo mały lecz dobrze rozpoznawalny ze względu na dużą kontrastowość piór. Upierzenie drozda jest różne w zależności od danej strefy występowania. Pióra grzbietu mają ciepły odcień brązu natomiast te podbrzusza są nakrapiane kremowymi. Dziób i nóżki zazwyczaj koloru brunatnego, chociaż kilkakrotnie udało mi się zaobserwować te części ciała w marchewkowym kolorze. Kilka słów o diecie tychże ptaków: żywią się dżdżownicami i ślimakami jak i owocami miękkimi. Jak widać na zdjęciu poniżej jabłka też wcina :)






Wiją schludne gniazdka w kształcie filiżanki zbudowane z błota i suchej trawy. Umiejscowione w lasach, jak również w ogrodach. Samica składa do pięciu niebieskich, błyszczących jaj miejscowo pokrytymi czarnymi kropkami. Tenże gatunek znajduje się w Czerwonej Księdze Gatunków Chronionych.

Głos drozda

To tyle jeżeli chodzi o drozda.
Pozdrawiam i do następnego wpisu :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz