poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Światowy Dzień Ziemi - historia z mojego życia

Witam Was dzisiaj czyli podczas Światowego Dnia Ziemi. Jest to "święto" promujące ekologię. W ramach obchodów tejże uroczystości postanowiłem zasiać buki. W tymże celu potrzebowałem kilka nasion tego drzewa więc udałem się na poszukiwanie do niedaleko położonego lasu. Gdzież mógłbym szukać tych orzechów jak nie z Bukowcu? W końcu nazwy lasu nie wymyślili od tak ;) Tuż po wejściu do lasu zauważyłem wśród liści kolczaste łupinki orzechów. Odgarnąłem liście i zacząłem szukać. Kilka wysuszonych orzeszków i... i nic więcej :( No niestety pogrzebałem pod kilkoma drzewami lecz bez skutku. Wyruszyłem w głąb lasu. Zawiedziony rezultatem poszukiwań zacząłem rozglądać się za porożem jelenia gdyż brakuje mi jednego do pary ;) Tutaj też brakło mi szczęścia. Bywałem w tym lesie często jednak dzisiaj pierwszy raz dotarłem do miejsca gdzie były jodły. Pozytywnie się zdziwiłem. Co jeszcze zabawniejsze miejsce to znajduje się tuż na skraju lasu. Postanowiłem jeszcze przejść kawałek lasem i wrócić do domu. Wśród drzew znalazłem kilka butelek, garnek i w oddali coś dużego i białego. Wyglądało jak czaszka jednak wydawała mi się zbyt duża więc chciałem już odejść ale myślę a idę zobaczyć bliżej. Po kilku krokach zobaczyłem, że naprawdę jest to wielka czaszka jelenia. Pierwszy raz w bukowcu znalazłem taki okaz. Co najlepsze czaszka była w pełni uzębiona (oczywiście górna bo żuchwy nie było). Nie było także szkieletu. Czaszka była jednakże ogromna, jakieś 50cm. Niestety nie miałem przy sobie nic czym mógłbym wykonać zdjęcie. Na pamiątkę postanowiłem zabrać kilka zębów tego szlachetnego zwierzęcia. Nie było łatwo je wyciągnąć ale po kilku minutach opuściłem już to miejsce. Niech ten jeleń spokojnie spoczywa w Krainie Wiecznych Łowów. Tak więc rezultatem mojej małej przygody są trzy zęby jelenia, piórko i trzy wysuszone orzechy buka. Pozdrawiam wszystkich czytelników i zapraszam do lasów. Jeśli kiedyś zabłądzicie w Bukowcu i zauważycie szczerbatą czaszkę jelenia to wiedzcie, że tam byłem :)



2 komentarze:

  1. Zadziwiające, że można znaleźć orzechy w lesie, niesamowite :D a nawet części szczęki zwierząt... Weź się zajmij czymś pożytecznym, np. idź sobie grób wykopać, umyj drzewa w lesie czy posprzątaj kamienie na asfalcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doprawdy zadziwiające. W takim razie idź do lasu i znajdź orzechy. Zająć się czymś pożytecznym? Hmm no nie wiem jak Ty ale ja właśnie to robię. Choćby sadzę drzewa żebyś Ty miał za 20 lat czym oddychać. Nie wiem czy słowa "zajmij się czymś pożytecznym" są adekwatne od kogoś kogo ulubionym zajęciem jest wyrażanie swojej dezaprobaty w komentarzach. No chyba, że chciałeś mnie rozbawić to Ci się udało :D

      Usuń