piątek, 12 lipca 2013

Szkółka roślin - brzoza

Witam. Jakiś czas temu prezentowałem siewki sosen i świerków. Dziś są już prawie zdrewniałe i bardzo dobrze rosną. Myślę, że za jakiś czas będzie można je śmiało rozsadzić do osobnych pojemników. W tym poście chciałem pokazać, że siać można nie tylko iglaki. Jeśli ktoś ma w pobliżu domu brzozy to wie, że w tym czasie wysypują swoje nasiona. Wszystkie zebrane są w niewielkie, podłużna szyszki.
 

Zbieramy całe szyszki które łatwo pod naciskiem palców rozsypują się w pojedyncze nasiona. Słyszałem, że można je wysiewać od razu lub poczekać z tym do wiosny. Ja jednak wysiałem je od razu i to w hurtowych ilościach gdyż "kiełkowność" jest niewielka. Przyjmuje się, że jedynie około 15% nasion kiełkuje. Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.

Pozdrawiam i zachęcam do sadzenia.
Mam też jeszcze jedną małą prośbę. Jeśli ktoś miałby ochotę
to prosiłbym o zagłosowanie na moją Ekodoniczkę na stronie Konkurs

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz